18 stycznia 2017 Udostępnij

Szpilki – dobieramy buty i uczymy się w nich chodzić

O zaletach szpilek nie ma co dyskutować, ponieważ wszyscy je znamy. Widok kobiety w szpilkach to czysta przyjemność, ale pod warunkiem, że nie idzie ona zgarbiona w obawie o wywrotkę. W obcasach trzeba się nauczyć chodzić, bo inaczej z kobiecości zostanie niepewność. Tej umiejętności może nauczyć się każdy, nawet panowie, jeśli się uprą. Co ważne, żadna z nas się z tą umiejętnością nie rodzi i żeby w butach na wysokim obcasie czuć się swobodnie, trzeba po prostu poświęcić trochę czasu na trening.

Buty na początek

Jeśli do tej pory nosiło się tylko płaskie buty, naukę trzeba zaczynać powoli. Jeśli mamy jednak już przynajmniej jakieś szczątkowe doświadczenia z wysokimi butami, możemy trenować w „anatomicznych” szpilkach, czyli takich z obcasem na 8 centymetrów. 4-5 centymetrów to nie szpilki, a 9-10 centymetrów i więcej wymaga już naprawdę dużej wprawy.

Osoby całkowicie początkujące musza postawić na program małych kroków, czyli na przyzwyczajanie stopy do coraz wyższych obcasów. Na początek dobrze jest wziąć szeroki obcas o wysokości 3 centymetrów i kiedy poczujemy się w nim dobrze, podnosić go i zwężać. Cienkie szpileczki są daleko, ale już na horyzoncie.

Zasady prawidłowego poruszania się na szpilkach

Poszukiwanie efektu WOW to może nie droga przez mękę, ale długi okres ćwiczeń. Trzeba jednak ćwiczyć w sposób zorganizowany, oparty o konkretne zasady chodzenia na szpilkach:

Wysokie szpilki

I. W czasie chodzenia na szpilkach górna połowa ciała powinna być nieruchoma, a ruszać powin

ny się tylko nogi i biodra. Dobrym ćwiczeniem takiej postawy jest zwykłe ćwiczenie prostego chodzenia z książką na głowie;

II. Sylwetka w czasie chodzenia na szpilkach powinna być prosta, co oznacza ściągnięte łopatki, wciągnięty brzuch i spojrzenie prosto przed siebie, a nie pod nogi;

III. Krok w szpilkach powinien być spokojny i niespieszny, co nie oznacza wolny. Kroki trzeba stawiać stanowczo i nie uginać przesadnie kolan, co jest częstym błędem kobiet początkujących;

IV. Stopy powinny być ustawione w jednej linii, a każdy krok należy rozpoczynać od pięty, nie od palców. Ciężar ciała przenosi się z pięty na palce. Wytrenować to można przez namalowanie na ziemi linii i chodzenie po niej;

V. Powyższa zasada stawiania stopy nie dotyczy schodzenia po schodach. Na schodach należy stawiać na raz całą stopę. Kiedy wchodzi się na schody, na stopniach należ stawiać tylko palce;

VI. Miękkie i nierówne podłoże jest niebezpieczne, więc ciężar stopy najlepiej opierać na palcach, ponieważ daje nam to większą możliwość balans

 

Zobacz propozycje dodatków do szpilek na Szafencja.pl.

Specjaliści ds jakości i reklamacji obuwia